سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت | طراحی وب سایت واکنش گرا

 

 

ریسپانسیو و واکنش گرا   (Responsive) چیست

ریسپانسیو یا واکنش گرا به سایت هایی می گویند که در کنار ارائه اطلاعات خاص مربوط به یک موضوع، محصول یا خدمات، مخاطب خود را به ابراز واکنش تشویق می کند.

طراحی سایتریسپانسیو نیز، شیوه ای است که سایت یا برخی از صفحات وب سایت، نسبت به آن چه که از یک دستگاه کاربری مانند گوشی های تلفن هوشمند، انواع مانیتور کامپیوترهای خانگی ، لپ تاپ و تلویزیون ها دریافت می کند، واکنش نشان می دهد و خود را بر مبنای انداز? صفحات وب و اسکرین به نمایش می گذارد.

ریسپانسیو بودن سایت تنها با یک کلیک

ریسپانسیو بودن در مورد گوشی های موبایل هوشمند، ضریب نفوذی معادل 115% در ایران می باشد. بنابراین، کاربر، خیلی راحت و ساده تمامی حروف و نوشته ها را در صفح? نمایش کوچک، بدون کم ترین زحمتی و از طریق اسکرول کردن چپ و راست می تواند بخواند.

بدیهی است، اگر صفحات وب، هوشمندانه برای موبایل طراحی نشده باشند، شما تعداد بیشماری از کاربران را از دست خواهید داد. در گذشته، ریسپانسیو بودن معنایی نداشت و صاحبان هر کسب و کاری برای طراحی سایت بر مبنای دو نوع برای طراحی سایتخود هزینه می کردند، و برای گوشی های موبایل سایتی جداگانه و مخصوص گوشی های موبایل به نام موبایل ورژن تولید می داشت که واقعاً هزین? زیادی برای صاحبان کسب و کار داشت.

چند نمونه از سایت های واکنش گرای موفق

اما امروزه با پلت فرم های ریسپانسیو یا واکنش گرا، که البته توسط اشخاص ماهر و حرفه ای طرحی شده اند، تمامی نیازهای مخاطبین برطرف می شود. حتی در برخی موارد، کار به جایی رسیده است که وب سایت ها در گوشی های تلفن همراه، وب سایت زیباتر هم به چشم می آید.

 

صفح?  آزمایشی تصویر واکنش گرا

ریسپانسیو بودن و واکنش گرایی وب سایت ها

از نظر ملی سایت ریسپانسیو بودن، از آن جایی که در حال حاضر فن آوری و تکنولوژی به یک قسمت ضروری و لازم از زندگی رومزه امروزی تبدیل شده است، باید به گونه ای گسترش یابد تا طیف گسترده ای از دستگاه هایی که کاربران به واسط? آن می توانند به اینترنتی دسترسی داشته باشند، را مد نظر قرار دهند.

به خاطر این که کلید موفقیت در هر کسب و کاری، به ویژه کسب و کار آن لاین است. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کاربران از تعداد بیشماری نمایش گر در ابعاد مختلف، چه کوچک و چه بزرگ، برای دست یابی به صفحات اینترنتی استفاده می کنند.

بنابراین، ریسپانسیو بودن یا واکنش گرایی یک وب سایت باید از لحظه شروع، یعنی طراحی سایت ملی سایتمورد توجه قرار بگیرد. نباید فراموش کنیم که دنیای وب نیز یک جامع? گسترده است که در آن هیچ مرزی وجود ندارد.

یعنی بزرگ ترین جامع? جهانی ولی به صورت مجازی است. بنابراین، هر چقدر یک وب سایت ریسپانسیو تر باشد، تعامل بین تمامی کاربران بیشتر خواهد شد. این اتفاقی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم رخ داده است. بنابراین بهترین واکنش ما نیز باید سازگار شدن با یک دنیای بزرگ ریسپانسیو باشد.

طراحی سایت

?https://xn—-zmcj8a9ef06gda.com?